Légitársaságok menetrendje többféle lehet, és ez függ a légitársaság típusától is. A két fő menetrend, amely létezik, a tavasz-nyári, illetve az őszi-téli. Fontos tudni, hogy a légitársaságoknak a legfontosabb a load-factor, azaz a repülőgép töltési mutatójának folyamatos 75-95% környéki szinten tartása, azaz minél több utas üljön a fedélzeten.
A légiközlekedést megtépázta szeptember 11 és a világgazdasági válság, továbbá a kőolaj világpiaci árának folyamatos emelkedése is, tehát, ne csodálkozzunk, hogy az ő prioritásuk a minél több utas akvirálása egy adott járatra. Ezért nagyon fontos, hogy a jellemzően tavasszal és vagy nyáron útra kelő utasok, turisták kiszolgálása jóval nagyobb kapacitással történik, mint ahogyan azt ősszel/télen teszik a légitársaságok.
Légitársaságok menetrendje igazodik mindig az aktuális trendhez is. Tehát a nyaralóövezetekbe, népszerű városokba és turista célpontokba általában tavasszal és nyáron jóval több járat indul, sőt, ilyenkor szokás a légitársaságoknak új desztinációkat is úgymond letesztelni, és megvizsgálni, hogy érdemes-e adott úti célra repülni, illetve megtartható-e a kapacitás a téli szezonra is vagy csökkenteni, esetleg teljesen be kell-e szüntetni azt
Az őszi-téli hónapokban mindig kevesebb utas utazik, ezért ilyenkor a járatoknak jellemzően csökken a kapacitása, kisebb gépeket állítanak be, vagy a következő nyári szezonig leállítják a járatot az adott desztinációra. A légitársaságok a menetrendet általában pontosan tartják, nagy késések akkor szoktak csak előfordulni, ha egy reptéren nagyon nagy a forgalom, vagy valamilyen légtérkorlátozás, illetve váratlan időjárási körülmény lép fel.
BUDAPEST TELAVIV UTVONALON GYAKRAN UTAZOK, HALLOTTAM AZ EL AL LEÁNYVÁLLALATRÓL, SZERETNÉK EGY TIME TABLE-T KAPNI ÁRAKKAL FELTÜNTETVE.
KÖSZÖNETTELL IRSAI TAMÁS