Légitársaságok gépei manapság a legmodernebb közlekedési eszközök. Egy-egy kisebb vagy közepes nagyságú új repülőgép 40 milliárd forintnak megfelelő amerikai dollárba is kerülhet. Nem csoda tehát, hogy légitársaságot alapítani és működtetni, főleg profitábilisan nem kis feladat, a repülőgépek rendszeres karbantartásáról nem is beszélve, arányában, ez is ugyan olyan drága.
A légitársaságok gépei általában lízingelt repülőgépek, melyeket nagy lízingcégektől bérelnek. A légitársaság pénzügyes kollégáinak a feladata kiszámolni azt, hgogy egy repülőgépet inkább bérelni érdemes-e vagy megvenni. Ugyanis ha a társaság megveszi a gépet, akkor már nem kell bérleti díjat fizetnie, de a karbantartás költségeit neki kell kifizetnie. Viszont saját tulajdonú gépet akár Ő maga is bérbe adhat.
Amennyiben a légitársaság lízingeli a repülőgépet, akkor a karbantartást legtöbb esetben a lízingcég vállalja. A legtöbb légitársaság Az amerikai Boeing és az európai Airbust választja. Rövid távú járatok esetén az Airbus A318/319/320/321-est, vagy a Boeing 737-500/600/700/800/900-as gépeit üzemeltetik. Közép-, és hosszú távú üzemeltetés esetén az Airbus A330/340/380-as gépeit, valamint a Boeing 757/767/777/787 gépeit használják.
A legnagyobb befogadású repülőgép a mai napon az Airbus A380-as, mely akár 850 embert is el tud egyszerre szállítani. Néhány főleg FÁK országbeli légitársaság használja még a régi szovjet cégek Tupoljev, Iljushin, Szuhoj, Antonov típusú gépeit, azonban ezek nem olyan megbízhatóak, mint a Boeing vagy az Airbus, ezért új megrendelések nem is nagyon érkeznek rájuk, maximum az említett régió országainak néhány légitársaságától.