Cikkek a(z) Hagyományos légitársaságok és Légitársaságok kategóriából
Hagyományos légitársaságok vagy más néven nemzeti légitársaságok a kereskedelmi repülés elterjedésekor hajnalán lettek alapítva, amikor különböző országok állami szinten határoztak arról, hogy saját légitársaságot alapítanak. Általában nemzeti jelleget viselnek ezek a légitársaságok és három, vagy akár négy osztályt is rendelkezésünkre bocsátanak, a legolcsóbb “economy”, az üzleti “business” és a legkomfortosabb első osztály, a “first class”. Némely hagyományos légitársaság az özleti és az economy között is kínál választási lehetőséget “economy upgrade” néven.
Sólyom Hungarian Airways – az új magyar légitársaság?
Sólyom Hungarian Airways, azaz az új magyar nemzeti légitársaság, melyről bő egy hete cikkezik már nem csak a magyar, de már a külföldi média is. De miről is van szó? Kik alapítják? Mennyire lesz magyar? Honnan lesz rá pénz? Mennyire komoly ez most? Vagy ez is csak egy újabb sikertelen…
Az izraeli légitársaság – út Tel Avivba
Izraelbe Budapestről a legegyszerűbben Izrael nemzeti légitársaságával, az EL AL-lal lehet repülni. Az EL AL 1948-ban lett alapítva, székhelye és bázisa a Tel Aviv Ben Gurion Nemzetközi Repülőtéren van. Flottája kizárólag 39 darab Boeing típusokból áll, egészen a legkisebb 737-től a 747-es Jumbo Jet-ig. Budapestre naponta legalább egyszer jár, nyári…
KLM – Holland királyi légitársaság
A KLM Hollandi nemzeti légitársasága, az Air France-KLM csoport tagja, melynek központja Hollandia fővárosa: Amszterdam, bázisa az Amszterdami Repülőtér, a Schipol Airport. A KLM (hollandul: Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V.) jelentése Holland Királyi Légitársaság; mind személyi, mind cargo (teher) forgalmat is bonyolít. A világ legrégebbi légitársaságáról beszélünk, mely megszakítás nélkül ugyan…
Air France légitársaság – a francia óriás
Az Air France légitársaság Európa egyik legnagyobb légi fuvarozó cége, 1933-ban lett alapítva, Franciaországban, központja Észak-Párizsban található, a SkyTeam légi szövetség egyik alapító tagja, a globális Air France – KLM csoport leányvállalata. Gépeik száma 249, ebből a legkisebb géptől az óriásgépekig minden típus megtalálható, melyek közül az Airbus jelentősen dominál. Törzs…
Biztonságos légitársaságok
Biztonságos légitársaságok közül gyakorlatilag felesleges kiemelni egyet is, hiszen, minden légitársaság biztonságos, kivéve azokat, melyek a „nem biztonságos légitársaság” listának a tagjai. Nagyon szigorú IATA (International Air Transport Association, azaz a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség) és ICAO (International Civil Aviation Organization, azaz a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet) szabályoknak kell tartósan…
Lufthansa légitársaság – a legnagyobbak egyike
Lufthansa légitársaság a világ egyik legnagyobb légitársasága, Európa vezető légi cége, a Star Alliance alapítója, Németország egyik legnagyobb vállalata. A Lufthansa világviszonylatban is vezető, a SkyTraxx által négy csillagosnak titulált légitársaság, melyről szinte csak szuperlatívuszokban lehet beszélni. A Lufthansa, egy olyan légitársaság, melyre öröm felszállni; a dinamizmus, a híres német…
Légitársaságok ajánlatai
Légitársaságok ajánlatai közül sokszor nehéz válogatni, hiszen megannyi úti célra lehet náluk foglalni, és bizony nem könnyű eldönteni, hogy melyiket válasszuk ki. A budapesti repülőtérről számos város érhető el, legyen az világváros, vagy nyaralóhely. A diszkont légitársaságok és a hagyományos légitársaságok is általában ugyan oda akciózzák a jegyeket, és ha…
Légitársaságok Debrecenben
Légitársaságok Debrecenben már régóta járnak, azonban a 2000-es évek eleji és folyamatos átfogó fejlesztésnek köszönhetően egyre csak nő a számuk. Charter, azaz nem menetrendszerű légiközlekedést viszonylag régóta bonyolít a Debreceni Repülőtér, főleg nyáron, a turisták által leginkább kedvelt nyaralóhelyi desztinációkra. 2012 egy nagyon fontos év a reptér életében, hiszen nyáron…
Légitársaságok menetrendje
Légitársaságok menetrendje többféle lehet, és ez függ a légitársaság típusától is. A két fő menetrend, amely létezik, a tavasz-nyári, illetve az őszi-téli. Fontos tudni, hogy a légitársaságoknak a legfontosabb a load-factor, azaz a repülőgép töltési mutatójának folyamatos 75-95% környéki szinten tartása, azaz minél több utas üljön a fedélzeten. A légiközlekedést…
Legutóbbi hozzászólások